Peter Mannhart ny VD på Aura Light

Peter Mannart har utsetts till ny VD för Aura Light International AB. Peter har lång erfarenhet från olika ledningsroller inom belysningsindustrin och har arbetat för både Osram och Ledvance. Med sin gedigna bakgrund kommer han nu leda Aura Light in i en fas av ytterligare tillväxt. Peter började sin nya roll 20 februari.

På Ledvance drev han den operativa verksamheten som COO och var ledamot i den utökade styrelsen. Innan dess hade han flera regionala försäljningsbefattningar på OSRAM i Europa, EMEA och Asien med ansvar för försäljning i arabiska och afrikanska affärsmiljöer.

Peter ser fram emot att vara en del av Aura Light:

"Aura Light är en mycket känd aktör inom belysningsindustrin med ett gott rykte. Jag är förväntansfull inför min nya uppgift att leda Aura Light till nästa nivå som leverantör av högkvalitativa och hållbara belysningslösningar.”

Elke Eckstein, styrelseordförande för Aura Light, välkomnar Peter Mannhart:

"Peter är en mycket erkänd branschveteran med många års erfarenhet från globala belysningsföretag. Med sin långa erfarenhet av chefsbefattningar inom såväl operations som försäljning kommer han att leda Aura Light till nästa nivå - att vara en ledande partner inom den europeiska belysningsindustrin."

Peter Mannhart började sin nya tjänst den 20 februari och kommer att leda företaget från huvudkontoret i Solna, Sverige. Han efterträder Jörg Weidenfeld som har varit VD sedan 2018.

Aura Light har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland och Tyskland, samt ytterligare lokala säljteam i flera länder, inklusive i Nederländerna, Belgien och Schweiz. Företaget har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner euro.

Aura Light International AB

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Mannhart, VD på Aura Light International AB,

+46 (0)73-075 55 67, peter.mannhart@auralight.com

Caroline Holmgren, Marketing Manager på Aura Light International AB,

+46 (0)70-266 26 14, caroline.holmgren@auralight.com

Om Aura Light

Aura Light är ett innovativt belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de minskar kostnader, energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är känt för lång livslängd, högkvalitativa och energibesparande belysningslösningar. Grunden för Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Dess kunder finns främst inom industri, fastigheter och offentlig sektor. Läs mer på www.auralight.se

Aura Light International AB