Australian Bodycare

Har du bekymmer med din hud? Då har vi lösningen. Australian Bodycare erbjuder en rad produkter som hjälper din hud.

Hur?

Svaret är Tea Tree Oil.

I ett vackert naturområde i Australien finns hemligheten till problemfri hud. En hemlighet som australienska aboriginer har känt till i flera århundranden, nämligen Tea Tree Oil. Naturens hemliga vapen kan nu ingå i din dagliga rutin hemma i badrummet. Australian Bodycare har utvecklat en rad olika produkter med Tea Tree Oil som effektivt botar och förebygger olika hudåkommor, utan att irritera huden.

Produkterna är avsedda för hela familjen. De förebygger och löser de vanligaste hudproblemen, samtidigt som de är skonsamma mot huden. Vårt mål är att hjälpa svenskar bygga en frisk hud. Därför engagerar vi oss aktivt i att ge våra kunder goda råd och instruktioner i form av enkla guider för dagliga rutiner.

Historien bakom ”Healing Ground”

Under årtusenden har tea tree oils helande egenskaper varit kända. Australiens ursprungsbefolkning, aboriginerna, har genom generationer känt till detta vackra träds helande egenskaper. Enligt legenden förvandlades sjöarna, som var omringade av tea tree träd till antiseptiska bad när löven från träden föll ner i dem. Den lokala aboriginbefolkningen badade i de naturligt helande sjöarna för att bota olika hudåkommor – som exempelvis hudinfektioner, brännskador, sår och insektsbett.

Området med Tea Trees kallades av urinvånarna för ”Healing ground”.

Tea tree oil utvinns ur löven från det australiska trädet Tea Tree, officiellt känt med namnet Melaleuca Alternifolia. Trädet växer i ett begränsat område i den nordöstliga delen av New South Wales i Australien. Trädets naturliga livsmiljö är ett låglänt träsk- & regnsskogsområde. Det var detta område som den lokala stammen Bundjalung kallade för ”Healing ground”.

Tea Tree Oil hjälper mot mycket

Svampinfektion

Svampinfektioner kan var mycket pinsamma, och när de orsakar besvär har de oftast klåda och hudirritation som symtom. Tea Tree Oil är känd för att ha en allmänt klådahämmande effekt.

Mjäll

Mjäll i hårbotten orsakas i de flesta fall av en jästsvamp som heter Pityrosporum Ovale. Mjäll är en fjällning av döda hudceller på hårbotten som är ganska oskadligt, men tämligen generande och irriterande. De vita mjäll-flingorna syns på kläder, och oftast har man även klåda i hårbotten. Den bästa kuren mot mjäll är att tvätta håret med ett schampo som bekämpar jästsvampen och därmed den irriterande mjällen. Tea Tree Oil innehåller enbart ämnen som motverkar bakterier och klåda, därför är ett mjällschampo eller ett schampo med Tea Tree Oil ett effektivt sätt att bekämpa mjäll

Dessa är endast ett fåtal områden där produkter från Australian Bodycare kan hjälpa just dig!

Om Australian Bodycare

Australian Bodycare har varit ett ledande varumärke inom hudvårdsbranschen sedan 1992. Vår vision är densamma som när vi startade – att vara ledande inom problemlösande hudvård och erbjuda svenskar en bättre livskvalitet.

Vår vision:

Vårt mål är att hjälpa människor till att få en friskare hud och lindra hudproblem. Det är därför vi arbetar med enkla guider för att hjälpa våra kunder. Våra produkter är lämpliga för hela familjen: de löser och förhindrar de vanligaste hudproblemen - och är också mycket skonsamma mot huden. Våra produkter innehåller naturliga råvaror av högsta kvalitet, som är perfekta för att lösa ett specifikt problem.

Läs mer direkt på vår webbplats: Australian Bodycare