Australian Bodycare

Har du bekymmer med din hud? Då har vi lösningen. Australian Bodycare erbjuder en rad produkter som hjälper mot din hud.

Hur?

Svaret är Tea Tree Oil.

I ett vackert naturområde i Australien ligger hemligheten bakom problemfri hud. En hemlighet som australienska aboriginer har känt till i flera århundranden, nämligen Tea Tree Oil. Naturens hemliga vapen kan nu ingå i din dagliga rutin hemma i badrummet. Australian Bodycare har utvecklat en rad olika produkter med tea tree olja som effektivt botar och förebygger olika hudåkommor, utan att irritera huden.

Produkterna är avsedda för hela familjen. De förebygger och löser de vanligaste hudproblemen, samtidigt som de är skonsamma mot huden. Vårt mål är att hjälpa svenskar till att bygga en frisk hud. Därför engagerar vi oss aktivt i att ge våra kunder goda råd och instruktioner i form av enkla guider med bland annat dagliga rutiner.

Vad är Tea Three Oil?

Den ursprungliga eteriska oljan Tea Tree Oil är en genuin naturprodukt som har avgudats och använts i Australien i många århundranden. Dess speciella egenskap är att den är bakteriedödande, och botar därför effektivt många olika hudåkommor.

Australiens ursprungsbefolkning, aboriginerna, har under århundrande (eller kanske årtusenden) känt till Tea Trees bakteriehämmande egenskaper. De har använt dessa löv som medicin för att behandla en mängd olika åkommor i århundrande. Tea Tree Oil vann allmänt erkännande av den övriga australienska befolkningens, och 1920 blev dess antiseptiska effekter dokumenterade för första gången. Efter detta spreds nyheten om oljans positiva egenskaper till andra delar av världen, och idag används Tea Tree Oil av människor världen över.

Tea Tree Oil visade sig vara den effektivaste naturliga australienska olja för desinfektion, i förhållande till fenol. Fenol var ett desinfektionsmedel som användes frekvent på alla sjukhus under 1920-talet. På 1940-talet ställdes dock TTO i skuggan, när penicillin gjorde sitt inträde. När ökningen av den resistenta bakterien MRSA under 80-talet kom, ökade intresset för Tea Tree Oil återigen. I slutet av 80-talet publicerade australienska Tea tree dyrkare en rad artiklar om tea treeoljans effektivitet och säkerhet. På 90-talet satte den australienska lantbruksministern igång ett forskningsprogram med uppdrag att fastställa om den australienska Tea Tree Oil industrin kunde uppfylla kraven för det stigande intresset av den antiseptiska oljan.

Tea Tree oil, eller tea treeolja som det heter på svenska, är en ren naturprodukt som består av en kombination av 150 olika ämnen vilka ger den unika antiseptiska (bakteriedödande) och hudvänliga effekten.

Tea Tree oljan utvinns ur löven från trädet Melaleuca Alterifolia. Oljan är hudvänlig och kan därför användas av både män och kvinnor, pojkar och flickor i alla åldrar. Många människor har genom åren använt oljan för diverse hudåkommor som svamp, mjäll, blåsor, acne, finnar och munsår. Dessutom kan Tea Tree oil användas mot löss, myggbett och mycket mer.

Läs mer direkt på vår webbplats: Australian Bodycare