Autoliv återköper aktier

Autoliv återköper aktier (Stockholm, 02-11-22) - Det svensk-amerikanska bilsäkerhetsföretaget Autoliv Inc. har aktiverat sin plan för återköp av bolagets egna aktier. Den nuvarande planen antogs i maj 2002 och gav då företagsledningen rätt att återköpa högst 10 miljoner Autolivaktier. I början av denna vecka återstod 5.5 miljoner av fullmakten. I den mån aktier återköps, kommer börserna i Stockholm och New York att underrättas på sedvanligt sätt och återköpen att registeras hos den amerikanska finansinspektionen SEC. Uppgifter om återköpen kommer också att publiceras på Autolivs hemsida, www.autoliv.com, under Financial Info. För ytterligare upplysningar: Lars Westerberg, VD, Tel 08 / 587 20 600 Patrick Jarboe, Investor Relations Manager, Tel. +1-248-475-0406 Autoliv Inc. tillverkar frontal- och sidokrockkuddar, knäkrockkuddar, säkerhetsbälten och bältessträckare, bilrattar, stolskomponenter och barnstolar samt krockkuddeelektronik åt alla större biltillverkare i världen. Företaget har 80 hel- eller delägda fabriker med nästan 30.000 anställda i drygt 30 bilproducerande länder. Dessutom har koncernen tekniska centra i tio länder med 20 krocktestbanor, fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Försäljningen 2001 uppgick till 4 miljarder dollar (drygt 40 miljarder kr). Autoliv Inc. Klarabergsviadukten 70, Sec. E P. O. Box 703 81, SE-107 24 Stockholm, Sweden Tel +46 (8) 58 72 06 23, Fax +46 (8) 411 70 25 e-mail: mats.odman@autoliv.com Autoliv North America 1320 Pacific Drive Auburn Hills, MI 48326-1569, USA Tel +1 (248) 475-0407, Fax +1 (248) 475-9838 e-mail: patrick.jarboe@autolivasp.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00450/wkr0002.pdf

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv nära 67 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 14 tekniska centra runt om i världen med 19 krockbanor. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.