Autoliv kvartalsrapport juli-september 2003

KvartalsrapportJuli - September 2003 · Försäljning: +14% till $1,2 miljarder · Vinst före skatt: +18% till $78 miljoner · Vinst per aktie: +29% till 54 cent ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00580/wkr0002.pdf

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv fler än 65 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 14 tekniska centra runt om i världen med 20 krockbanor. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.