Autoliv utser ny personaldirektör

(Stockholm, 2010-01-26) --- Världens ledande bilsäkerhetsföretag, Autoliv Inc, har utnämnt Mats Adamson till Vice President Human Resources. Han ersätter koncernens nuvarande personaldirektör Hans-Göran Patring som beslutat sig för att utnyttja sin möjlighet till pension vid 60 års ålder. Han fyllde 60 i oktober 2009.

Mats Adamson är f n Vice President Group Human Resources för Swedish Match. Han har haft denna befattning sedan 2007. Mats började på Swedish Match 1994 som personalchef vid koncernens estländska dotterbolag. 1997 blev han befordrat till personalchef för Swedish Matchs nordeuropeiska försäljningsregion och 1999 utnämnd till personaldirektör för Swedish Match-koncernens nordeuropeiska division. Innan han började på Swedish Match arbetade han under perioden 1990 till 1994 i olika personalbefattningar på Nordbanken. Han kom till Nordbanken efter en framgångsrik militär karriär. Han blev major redan vid 28 års ålder. Mats Adamson är född 1959. Mats Adamson tillträder sin nya befattning under andra kvartalet i år. Förfrågningar: Jan Carlson, VD och koncernchef, Autoliv Inc., Tel 08-587 20 600 Mats Adamson, Tel 08-658 03 14 Hans-Göran Patring, Tel 08-578 20 605