• Avanade/

Avanade och Accenture klassade som världsledande inom Microsofts implementeringstjänster i rapporten IDC MarketScape

Stockholm; 18 juni 2019 - Accenture och Avanade har tillsammans utsetts till världsledande inom Microsofts implementeringstjänster baserat på både befintlig kapacitet och framtida strategier. Rapporten "IDC MarketScape; Worldwide Microsoft Implementation Services 2019 Vendor Assessement" visar att Avanade är världsledande inom implementering av Microsoftbaserade lösningar och applikationer.

Rapporten utvärderar 10 ledande globala leverantörer av Microsoft Enterprise implementeringstjänster över hela livscykeln inklusive design, konstruktion, integrerade funktioner, inkluderande implementationer av alla Microsoftlösningar för affärssystem hos större organisationer. Avanade och Accenture är i rapporten betraktade som en enhet eftersom företagens strategier är tätt integrerade.

Accenture och Avanades höga rankning grundade sig på flera faktorer. Däribland en mycket positiv återkoppling från kunder på bolagens samlade förmåga att leverera önskat affärsresultat med tekniska insikter och hög kompetens, samtidigt som man håller tidsschemat och smidigt hanterar förändringar som uppstår i projekten. Enligt rapporten rankade kunderna Accenture och Avanade högt för deras förmåga att integrera de egna teamen med kundens interna team. Rapporten belyser också Accentures och Microsofts unika relation via Avanade och den nyligen presenterade Accenture Microsoft Business Group.

Rapporten fastslår att relationen gör det möjligt för Accenture och Avanade att ha en marknadsstrategi som är tätt sammanflätad med Microsofts strategi för att ta kunder med på resan mot digital transformation. Tillsammans erbjuder de sina kunder lösningar för den digitala arbetsplatsen, affärsapplikationer, internet of things, artificiell intelligens, molntransformation och tekniska tjänster som underlättar kundens resa mot en digital transformation.

Med världens största grupp av skickliga Microsoftkonsulter överför Avanade ett innovativt tänkade till sina kunder, vilket gör det möjligt för dem att att använda den fulla potentialen av Microsoft som en del i deras startegi för sin digitala transformation, säger Adam Warby, VD Avanade. Vi är glada att bli erkända som en ledare i den här rapporten och vi kommer fortsätta att anstränga oss för att hjälpa våra kunder att upptäcka möjligheterna inom Microsofts ekosystem.

Att vi behåller vår ledande position i den här rapporten visar på vår succé och fortsatta arbete med att förse våra kunder med ledande lösningar från Microsofts plattform som kan förändra stora företag. Accenture Microsoft Business Group som bygger på Avanades unika relation till Microsoft hjälper oss att ta detta till nästa nivå, säger Emma McGuigan, VD Accenture Microsoft Business Group.

Accenture och Avanade har utsetts till årets Microsoft Alliance Partner totalt 14 gånger. Tillsammans har företagen levererat mer än 35 000 Microsoftprojekt till mer än 4 000 kunder över hela världen.

Läs ett utdrag ur IDC MarketScape rapporten här.

IDC MarketScape: Worldwide Microsofts implementeringstjänster 2019 leverantörsutvärdering

För mer information kontakta:

Antonio Marsico
Country Manager, Avanade Sverige
T: +39 335 632 29 59
E: antonio.marsico@avanade.com

Marta Kardach
Sweden Marketing Lead, Avanade Sverige
E: marta.kardach@avanade.com

Om IDC MarketScape
IDC MarketScape vendor assessment model is designed to provide an overview of the competitive fitness of ICT (information and communications technology) suppliers in a given market. The research methodology utilizes a rigorous scoring methodology based on both qualitative and quantitative criteria that results in a single graphical illustration of each vendor’s position within a given market. IDC MarketScape provides a clear framework in which the product and service offerings, capabilities and strategies, and current and future market success factors of IT and telecommunications vendors can be meaningfully compared. The framework also provides technology buyers with a 360-degree assessment of the strengths and weaknesses of current and prospective vendors.

Om Avanade
Avanade is the leading provider of innovative digital and cloud services, business solutions and design-led experiences on the Microsoft ecosystem. Our professionals bring bold, fresh thinking combined with technology, business and industry expertise to help make a human impact on our clients, their customers and their employees. We are the power behind the Accenture Microsoft Business Group, helping companies to engage customers, empower employees, optimize operations and transform products, leveraging the Microsoft platform. Avanade has 30,000 professionals in 24 countries, bringing clients our best thinking through a collaborative culture that honors diversity and reflects the communities in which we operate. Majority owned by Accenture, Avanade was founded in 2000 by Accenture LLP and Microsoft Corporation. Learn more at www.avanade.com.

Om Accenture
Accenture is a leading global professional services company, providing a broad range of services and solutions in strategy, consulting, digital, technology and operations. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries and all business functions — underpinned by the world’s largest delivery network — Accenture works at the intersection of business and technology to help clients improve their performance and create sustainable value for their stakeholders. With more than 477,000 people serving clients in more than 120 countries, Accenture drives innovation to improve the way the world works and lives. Visit us at www.accenture.com.

Snabbfakta

Avanade och Accenture har tillsammans utsetts till världsledande inom Microsofts implementeringstjänster i rapporten IDC MarketScape. Den höga rankningen grundar sig bland annat på en positiv återkoppling från kunder på bolagens samlade förmåga att leverera önskat affärsresultat med tekniska insikter och hög kompetens, samtidigt som tidsschemat hålls och förändringar som uppstår i projekten hanteras smidigt.