• Avanade/

IDC Marketscape positionerar Avanade och Accenture som världsledande på att implementera Microsofts teknologi

Stockholm 30 oktober 2017 – Accenture  och Avanade har för andra året i rad blivit utsedda som världsledande på att implementera Microsofts teknologi i den nyligen publicerade rapporten IDC MarketScape - Worldwide Microsoft Implementation Services 2017 Vendor Assessment*. Avanade och Accenture bedömdes som en enhet i rapporten eftersom deras affärsstrategier, som inkluderar go-to-market strategier och kapaciteten att hantera Microsofts tjänster är tätt sammanflätade.

IDC Marketscapes rapport utvärderar tio olika Microsoft leverantörers erfarenhet och kapacitet med utgångspunkt i beställares värdering av vilka egenskaper som utmärker en framgångsrik försäljningsorganisation.

Accenture och Avanade rankades högt baserat på ett flertal faktorer, bland annat företagens gemensamma kapacitet att leverera en helhetslösning inom Microsofts produktportfölj, samt förmågan att arbeta tillsammans med både mjukvaru- och hårdvaruleverantörer i ett projekt.

- Accenture och Avanade är experter på Microsoft teknologi och erbjuder kunder ett brett spektrum av konsult- och implementeringstjänster. Deras unika relation möjliggör en integrerad go-to-market strategi, helt i linje med Microsofts vision att hjälpa företag genomgå en digital transformation, säger Ali Zaidi, forskningschef, IT Consulting och Systems Integration Business Strategies på IDC. Accenture och Avanade bör vara i topp på varje lista när företag letar efter ett brett utbud av konsult- och implementeringstjänster med fokus på såväl affärsutveckling som teknisk spetskompetens.

- Vi är stolta över att bli erkända som en ledare två år i rad. Det bekräftar den mångsidighet, skalbarhet och expertis partnerskapet mellan Accenture och Avanade innebär för våra kunder när de vill utnyttja den fulla kraften av Microsofts teknologi och genomgå en digital transformation, säger Paul Daugherty, Teknik- och innovationschef på Accenture och styrelseordförande i Avanade.

- I form av en joint venture mellan Accenture och Microsoft, har Avanade en särställning bland företagen i Microsoft ekosystem, säger Adam Warby, CEO Avanade. Att bli erkända som ledare i IDC Marketscapes rapport är extra viktigt i den digitala tidsåldern när fler kunder börjar omfamna nya lösningar med utgångspunkt i big data, AI, mixed reality och molnbaserade lösningar.

*Doc #US43072917e, september, 2017

För mer information, vänligen kontakta:

Accenture

Anna Markelius

anna.markelius@accenture.com

Avanade

Kristina Vernersson

+46 72 983 62 64

k.vernersson@avanade.com

About Accenture
Accenture (NYSE: ACN) is a leading global professional services company, providing a broad range of services and solutions in strategy, consulting, digital, technology and operations. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries and all business functions – underpinned by the world’s largest delivery network – Accenture works at the intersection of business and technology to help clients improve their performance and create sustainable value for their stakeholders. With approximately 425,000 people serving clients in more than 120 countries, Accenture drives innovation to improve the way the world works and lives. Visit us at www.accenture.com.

About Avanade

Avanade is the leading provider of innovative digital and cloud services, business solutions and design-led experiences delivered through the power of people and the Microsoft ecosystem. Our professionals bring bold, fresh thinking combined with technology, business and industry expertise to help fuel transformation and growth for our clients and their customers. Avanade has 30,000 digitally connected people across 24 countries, bringing clients the best thinking through a collaborative culture that honors diversity and reflects the communities in which we operate. Majority owned by Accenture, Avanade was founded in 2000 by Accenture LLP and Microsoft Corporation. Learn more at www.avanade.com

About IDC MarketScape
IDC MarketScape vendor analysis model is designed to provide an overview of the competitive fitness of ICT (information and communications technology) suppliers in a given market. The research methodology utilizes a rigorous scoring methodology based on both qualitative and quantitative criteria that results in a single graphical illustration of each vendor’s position within a given market. IDC MarketScape provides a clear framework in which the product and service offerings, capabilities and strategies, and current and future market success factors of IT and telecommunications vendors can be meaningfully compared. The framework also provides technology buyers with a 360-degree assessment of the strengths and weaknesses of current and prospective vendors.

Snabbfakta

Accenture och Avanade har för andra året i rad blivit utsedda som världsledande på att implementera Microsofts teknologi i den nyligen publicerade rapporten IDC MarketScape - Worldwide Microsoft Implementation Services 2017 Vendor Assessment.

Citat

Vi är stolta över att bli erkända som en ledare två år i rad. Det bekräftar den mångsidighet, skalbarhet och expertis partnerskapet mellan Accenture och Avanade innebär för våra kunder.