Avanza samarbetar med Situation Stockholm

Avanza samarbetar med Situation Stockholm De gröna vinterrockar som delas ut till hemlösa är ett samarbete mellan tidningen Situation Stockholm och Avanza. Några medier har felaktigt återgett att Stockholms Stadsmissionen har medverkat i utdelningen. Avanzas kontakter med Stadsmissionen var endast för att få och kunna ge aktuell kunskap om situationen bland Stockholms hemlösa. Vi beklagar missförståndet och ser fram mot ett samarbete mellan Avanza och både Situation Stockholm och Stadsmissionen i fortsättningen. För mer information: Claes Hemberg, informationschef Avanza, 0708 - 618 047 Cathrin Bergenstråhle, Stadsmissionen, 08 - 787 86 13 Malin Speace, Situation Stockholm; 08 - 788 49 23 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00810/bit0002.pdf

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 900 000 kunder med mer än 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4,2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste nio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir