Billig kapitalförsäkring utan uttagsavgifter

Billig kapitalförsäkring utan uttagsavgifter Avanza och Moderna Försäkringar inleder ett samarbete i syfte att ge privatpersoner bättre sparprodukter. Första steget är en kapitalförsäkring med fokus på aktie- och fondhandel. Kapitalförsäkringen ska vara den billigaste och mest lättillgängliga på sparmarknaden, och dessutom utan höga kapitalkrav och dyra avgifter. Många aktieägare tycker att deklarationsblanketten K4 är krånglig och reavinstskatten är alltför hög. För dessa har kapitalförsäkring varit ett alternativ. Men kapitalförsäkringar har hittills bara vänt sig till fåtalet med mycket pengar. Avanza och Moderna Försäkringar erbjuder nu den mest flexibla svenska kapitalförsäkringen. Den har lågt minsta sparbelopp, ingen inlåsning och inga uttagsavgifter efter ett år. Inträdeskraven sänks från den gamla branschnormen på en halv miljon kronor till 25.000 kronor. Dessutom tar Avanza och Moderna Försäkringar bort alla uttagsavgifter redan efter ett år. Samtidigt mer än halveras den årliga avgiften från normalt kring 2,5 procent till 0,65 procent. Hittills har den som sökt efter en enkel kapitalförsäkring ofta varit tvungen att flytta sina pengar utomlands. Avanzas och Moderna Försäkringars nya kapitalförsäkring är däremot helsvensk. För mer information Nicklas Storåkers, VD, Avanza, telefon: 08-562 250 01, 070-861 80 01 Mikael Claesson, affärsområdesansvarig, Moderna Försäkringar, telefon: 08-562 006 99, 070-730 69 03 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20040/wkr0001.pdf

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 900 000 kunder med mer än 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4,2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste nio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir