Jacqueline Winberg föreslås till Avanzas styrelse

Jacqueline Winberg föreslås till Avanzas styrelse Aktieägare som företräder cirka 38 procent av röstetalet i Avanza AB föreslår till ordinarie bolagsstämma den 27 mars 2003 omval av styrelseledamöterna Johan Brenner, Camilla Carlell, Anders Elsell, Sven Hagströmer, Mikael Nachemson och Nicklas Storåkers och nyval av Jacqueline Winberg. Jonas Wahlström har avböjt omval. Jacqueline Winberg, 43 år, är partner på chefrekryteringsföretaget Ray & Berndtson. Jacqueline har tidigare arbetat som institutionsmäklare och portföljförvaltare på olika banker. För mer information Sven Hagströmer, styrelseordförande Avanza, tel: 070-728 81 92. Nicklas Storåkers, verkställande direktör Avanza, tel: 08-562 250 01. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030221BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030221BIT01050/wkr0002.pdf

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 900 000 kunder med mer än 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4,2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste nio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir