Sista delbetalning för förvärv av Avanza Holding genomförs

Sista delbetalning för förvärv av Avanza Holding genomförs Avanza AB (tidigare HQ.SE Aktiespar) genomförde under sommaren förvärvet av 93,6% av aktierna i Avanza Holding AB. Som tidigare annonserats skall den sista delbetalningen erläggas under november 2001 för förvärvet av dessa aktier i Avanza Holding. Delbetalningen uppgår till 1 207 396 aktier i Avanza, och därmed uppgår den totala köpeskillingen för 93,6% av Avanza Holding till 5 633 303 aktier i Avanza. Värdet på den utestående minoritetens aktier i Avanza Holding beräknas motsvara ytterligare maximalt 28 606 aktier i Avanza. Nyemissionen av 1 207 396 aktier beräknas genomföras under november 2001, och antalet utestående aktier i Avanza uppgår därefter till 26 622 874 aktier För mer information Nicklas Storåkers, Verkställande direktör Avanza, tel: 08-562 250 01. Claes Hemberg, informationschef Avanza; tel 0708 - 618 047 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00750/bit0001.pdf

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 900 000 kunder med mer än 300 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4,2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste nio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir