Avensia lanserar accelerator och connector för composable commerce

Avensia är känt för sin förmåga att produktifiera sin expertis inom modern digital handel. Avensias paketerade lösningar förkortar time-to-market och garanterar förstklassig prestanda. Med lanseringen av produkten Storefront Excite tar Avensia steget mot en ny typ av handelslösningar, som använder headless- och composable commerce-arkitektur.

Storefront Excite är en komplett handelslösning som är byggd med det senaste och bästa inom teknik för modern handel. Lösningen kopplar samman best-of-breed-applikationer som commercetools, Contentful CMS, InRiver PIM och Apptus eSales till en modern handelslösning som är redo att användas direkt. Storefront Excite använder alla fördelar med en composable commerce-arkitektur och hjälper företag att kickstarta sina e-handelsprojekt. Lösningen är byggd med en arkitektur som använder det allra senaste inom MACH (Microservices, API-first, Cloud-native, Headless). Den modulära sammansättningen gör att handelsföretag snabbt kan få valuta för pengarna och ger dem möjlighet att enkelt lägga till nya best-of-breed-lösningar vid behov, och även ersätta dem med andra när omständigheterna ändras.

”Med Storefront Excite blir Avensia ett lim i composable commerce-världen, inte bara för att vi kopplar ihop de digitala ekosystemen, utan också för att vi väver in vår gedigna kunskap om modern handel”, säger Anders Ekdahl, CTO på Avensia. ”Kunder får fördelar som förkortad time-to-market, prestanda i världsklass och minimerad risk. De får också ett digitalt ekosystem som är byggt med fullt fokus på konsumenten och som används av flera av våra kunder. Alla gynnas av de investeringar och den utveckling som görs i Excite, inte bara en enskild kund”.

Affärsvärdet som Storefront Excite erbjuder definieras av tre grundstenar:

• Accelerator-delen hjälper handlare att kickstarta sina e-handelsprojekt, förkorta projekttiden och tiden det tar att få ut ett värde av investeringen. En av huvudkomponenterna i acceleratorn är en helt färdig e-handel med all nödvändig funktionalitet, som bygger på Avensias mer än 20 års erfarenhet och best practice. Standardpaketet kan anpassas helt och hållet enligt behov och ambitioner.

• Prestanda-delen, byggd av världsledande experter på området med innovativ och modulär teknik, säkerställer prestanda i världsklass. Prestanda och annan funktionalitet förbättras ständigt, och gagnar alla Avensias kunder som använder plattformen. Det delade ägarskapet innebär lägre risk och lägre systemägarkostnad.

• Connector-paketet ger företag fördelen att enkelt kunna lägga till olika best-of-breed-komponenter och därmed skapa sitt eget unika ekosystem för modern handel. Storefront Excite fungerar som ett lim i headless-arkitekturen, genom att säkerställa att de olika komponenterna kan kommunicera och skapa synergi-effekter tillsammans. Genom att göra det enkelt att byta ut och lägga till komponenter stödjer Storefront Excite också ett agilt och värdeskapande sätt att arbeta.

”Affärsvärdet som Avensia skapar med Storefront Excite är unikt”, säger Kelly GoetschChief Product Officer på commercetools”Handelslösningen hjälper verkligen kunder att sätta ihop ett modulärt ekosystem för handel på ett smart sätt. Det förkortar inte bara projekttiden utan är också ett otroligt kraftfullt verktyg efter lanseringen, eftersom det är så enkelt att ständigt förändra och förbättra. Dessutom, utvecklingen av Excite och limmet som kopplar ihop commercetools med andra system gör vårt arbete enklare, då kan vi fortsätta att fokusera på vår kärnfunktionalitet”.

Avensia har redan signerat ett antal kunder som kommer att bygga sina lösningar på Storefront Excite och det första projektet gick live tidigare i år.

”Med Storefront Excite drar vi verkligen nytta av det bästa och senaste inom teknik för modern handel”, säger Robin Gustafsson, tf VD på Avensia. ”I kombination med vår strategiska handelsexpertis tillför vi verkligen ett stort värde för våra kunder med den här lösningen. Varje timme vi lägger på att utveckla Excite ger dem mer kraft att skala sin affär och bli vinnare på en marknad som ständigt är i förändring”.

För mer information, vänligen kontakta:

Robin Gustafsson, tillförordnad VD Avensia, +46736606082 eller e-post robin.gustafsson@avensia.com
Fredrik André, CMO Avensia, +46 709-239381 eller e-post fredrik.andre@avensia.com

Avensia är ett ledande kunskapsföretag inom digital modern handel, som hjälper B2C och B2Bkunder runt om i världen att bli mer konkurrenskraftiga genom en förstaklassens kundresa.Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder; att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och genom att vara en långsiktig partner. Med en kombination av strategisk rådgivning och prisbelönta e-handelslösningar ger vi våra kunder förutsättningarna att bli bäst. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Umeå, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.com. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se.