Avensia tar hjälp av medarbetarna: Premiär för nytt kontorskoncept i Malmö

Avensia, expertbolaget inom modern handel, fortsätter sin tillväxtresa med att öppna ett nytt kontor i Malmö. Det nya kontoret blir bolagets tredje i Skåne och elfte globalt. Lokalen kommer att utformas efter ett helt nytt kontorskoncept som tagits fram tillsammans med medarbetarna. Planen är att erbjuda en mer flexibel vardag för företagets cirka 350 medarbetare.

Avensia erbjuder strategisk expertis och digitala lösningar till B2C- och B2B-företag som vill utveckla sin affär och bli ledande inom modern handel. Bland kunderna finns LYKO, NA-KD, Nordic Nest, Apohem och AJ Produkter.

Medarbetarna är konsulter som jobbar i projekt i nära samarbete med kunderna men från Avensias kontor eller hemma. Den fysiska arbetsplatsen har därför alltid varit viktig för medarbetarna. I sin strävan att vara en branschledande arbetsgivare såg Avensia behovet av att se över vilken roll kontoren ska ha i framtiden.

”Vi frågade helt enkelt våra medarbetare hur och var de vill jobba i framtiden” berättar Åsa Afshari, global HR-chef på Avensia. ”Budskapet var tydligt – medarbetarna vill ha flexibiliteten att fortsätta jobba hemifrån till viss del och använda kontoret till specifika arbetsuppgifter eller sammanhang.”

Avensias nya kontor i Malmö blir en mötesplats för samarbete och sociala aktiviteter som kombinerar medarbetarnas behov med bolagets starka kultur där lagarbete, omtanke och passion är viktiga ledord. Dessutom erbjuder man ett generöst bidrag för att inreda ett ergonomiskt och välfungerande hemmakontor.

Thomas Horrdin, utvecklingschef och ansvarig för det nya Malmökontoret, ser fram emot att välkomna befintliga såväl som nya kollegor:

“Som det ser ut just nu kommer de flesta av våra medarbetare att fördela sin tid mellan hemmakontoret och våra mötesplatser. När man ska träffa sina kollegor ska det vara enkelt att ta sig dit och därför är det naturligt för oss att skapa en ny bas i Malmö där många medarbetare redan bor.”

Avensias nya kontor i Malmö kommer att bli hemmaplan för cirka 70 medarbetare, både befintliga och ett stort antal nya som kommer att rekryteras under 2022. Tack vare ökad efterfrågan på Avensias tjänster där medarbetarna är nyckeln till framgång kommer bolaget att anställa en rad olika kompetenser inom front-end och back-end utveckling, lösningsarkitektur och projektledning. Kontoret ligger på Drottninggatan i centrala Malmö och inflyttning är planerad till i början av september. Även Avensias övriga kontor kommer att designas om enligt det nya konceptet under året.

För mer information kontakta:

robinRobin Gustafsson
CEO, Avensia

E-mail: robin.gustafsson@avensia.com
fredrik-cmoFredrik André
CMO, Avensia

E-mail: fredrik.andre@avensia.com
Åsa Afshari
CPO, Avensia
E-mail: asa.afshari@avensia.com

Avensia, den globala drivkraften för modern handel

Avensia är ett expertbolag inom digital handel med lösningar för e-handel, informationshantering och kundupplevelse samt tjänster inom retail-trender och digitala strategier. Genom att kombinera teknisk och strategisk expertis hjälper vi B2C- och B2B-kunder i Europa, Nordamerika och APAC att accelerera tillväxt och bli ännu mer framgångsrika i sin dagliga verksamhet. Vi utmanar ständigt oss själva och våra kunder för att tänja på gränserna för vad som är möjligt inom modern handel.

Tillsammans definierar vi modern handel.

Avensia har 300 anställda på kontor i Lund (HK), Göteborg, Helsingborg, Malmö, Stockholm, Umeå, Chicago, Cebu, London and Oslo. Avensia AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.com.