Axa Sports Club är Thobias Fredrikssons nya skidklubb

Report this content

Axa Sports Club är Thobias Fredrikssons nya skidklubb Thobias Fredriksson lämnar sin gamla klubb Östersunds skidklubb, ÖSK, och börjar tävla för Axa Sports Club. Det betyder att Thobias nu går samma väg som brodern Mathias gjorde för två år sedan.

– Att byta klubb känns som ett naturligt steg i min karriär. Jag kom i kontakt med Axa Sports Club via deras samarbete med landslaget och i och med att Mathias åker för dem och trivs väldigt bra med det, så tackade jag ja när jag blev tillfrågad, säger Thobias Fredriksson.

Axa Sports Club är med sina 40 000 medlemmar en av Nordens största idrottsföreningar. Genom att samarbeta med olika idrottsstjärnor, som fungerar som förebilder för ungdomar och motionärer, vill Axa Sports Club inspirera till en aktiv livsstil och öka kunskapen om matens betydelse för hälsa och prestation.

– Vi är glada över att båda bröderna Fredriksson kommer åka för oss. De senaste åren har vi haft en väldigt bra serviceapparat runt Mathias, och nu känner vi oss redo att klara av fler elitåkare. Målet är att få ihop ett slagkraftigt stafettlag redan till kommande SM. Vi får se om den tredje åkaren blir ytterligare en redan etablerad åkare eller om någon av våra övriga 40 000 medlemmar är redo att ta klivet upp, säger Peter Larsson, sponsringsansvarig på Axa Sports Club.

Om Sörmlandsbaserade Axa Sports Club lyckas vinna SM-stafetten skulle det vara första gången i tävlingarnas 75-åriga historia som en klubb från söder om Dalälven tar hem guldet.

För mer information: Peter Larsson, sponsringsansvarig på Axa Sports Club, tel: 070-927 80 45 Anna Johansson, informationschef Lantmännen Cerealia, tel: 070-399 29 64

Fakta/Lantmännen Cerealia Lantmännen Cerealia med varumärken som Axa, Kungsörnen, Start, Gooh! och GoGreen är ett affärsområde med stark utveckling i norra Europa. Med 1 400 anställda omsatte verksamheten 3,8 miljarder kronor 2007. Lantmännen Cerealia ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Lantmännen ägs av 42 000 svenska lantbrukare, har 13 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 36 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com/cerealia.