Paul Schrotti vice vd i Axel Johnson

Paul Schrotti har idag utsetts till vice vd i Axel Johnson AB, med tillträde den 1 juli 2010.

Paul Schrotti kommer närmast från EQT där han varit partner sedan 2005. Innan dess var han ansvarig för KPMG:s corporate finance-rådgivning till verkstad och handel och dessförinnan bolagsjurist på Electrolux och IKEA. Paul kommer att ingå i Axel Johnsons koncernledning. Han kommer bland annat att vara ansvarig för nya verksamheter och förvärv, och rapportera till vd och koncernchef Fredrik Persson. - Pauls mångåriga erfarenhet från arbete med förvärv och från att bygga och utveckla företag kommer att vara en stor tillgång för koncernens fortsätta utveckling, säger Fredrik Persson, vd och koncernchef på Axel Johnson. Hans tidigare erfarenhet från Axel Johnson-koncernen, både från sin tid som rådgivare på KPMG samt genom sitt engagemang i Novax styrelse, kommer givetvis också komma till nytta. - Att arbeta i ett företag med en sådan finansiell styrka och imponerande historia som Axel Johnson är en fantastisk möjlighet. Jag ser fram emot att få vara med och utveckla koncernen, säger Paul Schrotti. Bilder finns på www.axeljohnson.se, under pressinformation