Axfood förvärvar tre lågprisbutiker

Axfood har förvärvat tre lågprisbutiker med en sammanlagd omsättning på ca 370 miljoner. Alla tre butikerna kommer att konverteras om till Willys.
– Det här är ytterligare tre affärer som ligger helt i linje med Axfoods strategi att utöka antalet helägda butiker, säger Mats Jansson, VD, Axfood AB.

Övertagandet av butikerna har skett under januari 2003. Butikerna som ligger i Falköping, Nyköping och Lund kommer alla att konverteras till Willys. Butikerna i Falköping och Nyköping blir Willys under våren och butiken i Lund efter sommaren 2003.

– Vi fortsätter vår offensiva expansion av Willys i Sverige, säger Anders Strålman VD Willys AB. Med den här utökningen av butiker möjliggör vi för ännu fler kunder att ta del av ett mycket framgångsrikt lågpriskoncept.

Butikerna som omprofileras till Willys omsätter tillsammans 370 miljoner kronor netto. Personalen går över till Willys i samband med övertagandet.