Nu öppnar Spar i Ystad

Report this content

På torsdag den 13 mars öppnar Spar i Ystad. Det är Hemköp som konverteras om till Spar och samtidigt blir butiken den första Sparbutiken i Sverige med helt ny interiör färgsättning, framtagen av Spar International.

Sparbutiken har en tydlig profilering på hög service och färskvaror under mottot Matglada Affärer och är idag rikstäckande med 130 butiker runtom i landet. Spar ingår i Axfood Franchise som är ett av Axfoods bolag.

I huvudsak är det cirka 150 Vivobutiker, utanför Stockholmsområdet, som kommer att konverteras till Spar varav cirka 130 är genomförda.

- Vi erbjuder tillsammans med köpmännen ett gemensamt innehåll och koncept för Spar och Eurosparbutikerna. Närhet till konsument, gemytlig butiksatmosfär och kunnig personal ska prägla Sparbutikerna, säger Fredrik Jakobsson, VD för Spar, Axfood Franchise. De prioriterade hörnstenarna i konceptet är frukt och grönt, rent och fräscht, kundinspiration samt god service.

Spar i Ystad är den första Sparbutiken i Sverige med en helt ny färgsättning i butik, utifrån ett koncept framtaget av Spar International.

- Färgerna kommer att gå i grått och ekträ och väggarna kommer att prydas av fotomontage, berättar Göran Hartlén, butikschef Spar Ystad.

Sparkedjan, där Spar och Eurospar ingår, har en beräknad omsättning på ca 6 miljarder kronor och består idag av ca 130 butiker.

Spar är ett av världens mest kända varumärken inom detaljhandeln och finns representerat i 32 länder med över 16.000 butiker. Den totala omsättningen är 220 miljarder kronor. I Sverige har Axfood AB licensrätten till Sparkedjan.