Ny HR-chef utsedd i Axfood AB

Helena Molinero har utsetts till ny HR-chef inom Axfood AB. Helena Molinero kommer närmast från en tjänst som internkonsult i HR-strategiska frågor inom SEB Nordic Retail and Private Banking. Helena har en lång karriär inom SEB där hon jobbat med HR i olika funktioner sedan 1996.

– Jag brinner för att "matcha" själva affärsstrategierna med de mjukare HR-delarna. Det finns en oerhörd kraft att frigöra ur människors vilja att göra ett bra jobb och att må bra, säger Helena Molinero.

Helena Molinero kommer att ingå i Axfood AB's företagsledning där hon ansvarar för koncernens kompetens- och ledarutveckling samt ledarförsörjning. Hon tillträder tjänsten den 9 december.