Nya styrelseledamöter nomineras till Axfood AB

Till bolagsstämma i Axfood AB den 23 april har nomineringskommittén föreslagit omval av Göran Ennerfelt, Antonia Ax:son Johnson, Marcus Storch, Gösta Törnroth, Peggy Bruzelius, Annika Åhnberg samt Mats Jansson. Vidare föreslår nomineringskommittén nyval av Maria Curman och Gunnar Söderling.

Maria Curman är VD i Bonnierförlagen och President i Bonnier Books. Maria Curman var tidigare bl a VD för Sveriges Television. Gunnar Söderling har arbetat inom Svenske Nestlé sedan 70-talet och är idag Vice President för Nestec Ltd, ett bolag inom Nestlékoncernen.

Ytterligare information kring föreslagna styrelseledamöter kommer att finnas tillgänglig vid bolagsstämman den 23 april.