Willysbutiker i Stockholm, Eskilstuna och Östersund

Föregångaren inom lågprislivs i Sverige, Willys, vars huvudägare är D&D Dagligvaror/Axfood, öppnar under hösten butiker i Stockholm och Eskilstuna samt under våren 2001 i Östersund.

Därmed får ännu fler av Sveriges innevånare samma möjligheter att handla mat billigt, som Västsverige haft sedan början av 80-talet. – Det har visat sig att prisnivån på livsmedel sjunkit betydligt på de orter där Willys etablerat sig och vi hoppas på samma utveckling på de orter där vi öppnar nya butiker, säger Tommy Kvist, VD på Willys. De nya etableringarna innebär att kedjan utökas till 15 butiker. – Vi fortsätter på den inslagna vägen att erbjuda våra konsumenter ett starkt lågpriskoncept, vilket visat sig vara mycket framgångsrikt för koncernen, säger Håkan Matz, VD i D&D Dagligvaror AB och vice VD i Axfood AB. Stockholm: Willys i Stockholm ligger i Slagsta, Botkyrka. Butiken blir 5200 kvm, med en säljyta på ca 3500 kvm. Eskilstuna: Willys i Eskilstuna ligger i Folkestaområdet. Butiken blir 5000 kvm, med en säljyta på ca 3500 kvm. Östersund: Willys i Östersund ligger på Bangårdsgatan. Butiken blir 2800 kvm, med en säljyta på ca 2000 kvm.