AXIS COMMUNICATIONS FÖRHANDSVISAR DEN FÖRSTA MOBILE PRINT-LÖSNINGEN MED BLUETOOTH

- Axis är mycket stolta över arbetet med Ericsson som driver utvecklingen avseende lösningar för mobile print byggda på Bluetooth, säger Per Ädelroth, chef för Axis Document Division. Denna första demonstration av en sådan lösning visar hur Bluetooth wireless technology kommer att revolutionera vårt sätt att ansluta oss till olika nätverk. Våra skrivare och bärbara enheter blir mer användbara och vi kommer att slippa att använda kablar. I maj tillkännagav Axis och Ericsson sitt samarbete inom utvecklingen av mobile print tekniken i samband med att Axis blev medlem i Ericssons Developer Alliance Program. De två företagen kommer att integrera utvecklingen i kommande standardiseringar av Bluetooth för att säkerställa kompatibilitet med framtida enheter från andra tillverkare.