Axis Communications stärker sin marknadsposition i Norden

Axis Communications förstärker sin distribution i Norden med EET som ny samarbetspartner. EET Nordics distributionsnät täcker hela Norden och nu breddar företaget sitt sortiment med Axisprodukter. Från och med början av oktober kommer EET att distribuera Axis produkter i Norge, Danmark och Finland. -Vi vill bredda vår produktportfölj och tycker att Axis' produkter är intressanta och har stor potential, säger Tom Vedvik, produktchef på EET Nordic. EET är grundat 1990 och fungerar i dag som distributör för en rad av världens mest kända tillverkare av högteknologiska produkter. Sedan 1997 sorterar de nationella EET-bolagen i Norge, Danmark, Sverige och Finland under det samnordiska holdingbolaget EET Nordic. Innevarande räkenskapsår har EET Nordic budgeterat en omsättning på 1 mrd NOK. Anders Johansson, Axis' försäljnings- och marknadschef för Norden, är mycket nöjd över det nya samarbetet: -EET är en professionell och värdeadderande distributör, bolaget har helt rätt kompetens och profil för oss. För mer information vänligen kontakta: Anders Johansson, telefon 046-272 1856 eller anders.th.johansson@axis.com