Axis har tilldelats federalt ramavtal av General Services Administration i USA

Axis Communications har tilldelats ett federalt ramavtal, ett så kallat GSA Schedule, av U.S. General Services Administration, GSA. Avtalet med GSA omfattar alla Axis nätverksbaserade videoprodukter för säkerhets- och övervakningsapplikationer.

Säkerhets- och övervakningslösningar som baseras på Axis nätverksbaserade videoprodukter används idag av polismyndigheter, transportdepartement, i regeringsbyggnader samt i skolor och kriminalvårdsanstalter i USA. Avtalet med GSA gör det möjligt för Axis att ytterligare utveckla sin relation med regeringens inköpare, samtidigt öppnas också ökade möjligheter för företagets återförsäljare att sälja Axis videoprodukter till den federala regeringen genom Axis avtal. "Den amerikanska federala regeringen förväntas spendera mer än 37.7 miljarder dollar på nationell säkerhet i år, ett område som även inkluderar avancerad säkerhets- och övervakningsteknologi," säger James Marcella, Government Sales Manager på Axis Communications i USA. "Med GSA-avtalet på plats, så är Axis och våra återförsäljare i en utmärkt position att kunna dra nytta av de nya utökade försäljningsmöjligheterna." Axis nätverkskameror och videoservrar innehåller inbyggda webbservrar, kompressionschip och operativsystem, vilket gör det enkelt att nätverksansluta enheterna på bara några minuter. Det möjliggör överföring av bilder i realtid över Internet eller intranät, och tillåter användare med korrekta lösenord att titta på bilder via en vanlig webbläsare och att sända viktiga bilder till polismyndigheter eller media på några sekunder. Läs mer om GSA Schedules på www.gsa.gov För ytterligare information, vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director Corporate Communications and Investor Relations, Axis Communications Telefon: + 46 708 90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com