Axis levererar skrivarservrar till en av Spaniens ledande banker

Axis Communications har tecknat avtal med sin spanska partner APC för leverans av ett stort antal skrivarservrar till Caja de Ahorros El Montes bankkontor i Spanien. Skrivarservrarna bidrar till att förbättra den interna IT-infrastrukturen och till att ge bankkunderna bättre service.

Kostnadseffektivitet, ökad flexibilitet och förbättrad kundservice var några av huvudkraven när Caja de Ahorros El Monte drog upp riktlinjerna för sin nya IT-infrastruktur på bankens kontor i Andalusien, Extremadura, Castilla-La Mancha, Madrid och Barcelona. Lösningen som nu kommer att installeras av Axis partner APC, är baserad på AXIS 5400+ nätverksbaserade skrivarservrar, och ersätter en tidigare infrastruktur där skrivarna var kopplade direkt till enskilda datorer. Den nya skrivarmiljön skapar värde för såväl anställda som kunder genom att falskhalsar elimineras, och det går snabbare att möta kundernas önskemål. "Med Axis lösningar öppnar vi upp för möjligheten att dela skrivarservrar för dokument och blanketter och vi moderniserar därmed arbetsmiljön i en av Spaniens äldsta banker. Vi är väldigt glada över att kunna hjälpa ett sådant välrenommerat företag och vi hoppas på att fortsätta att arbeta tillsammans med banken för deras framtida behov", säger Oscar Polo, APC's representant för södra Spanien. AXIS 5400+ nätverksskrivarserver är utformad för att förenkla utskriftsprocessen och öka nätverksflexibiliteten. Utrustad med Axis egenutvecklade mjukvara, inkluderar lösningen också andra fördelar som förbättrar användarvänligheten och minskar behovet av administration. Viktiga kännetecken är automatisk IP-miljö, vilket förenklar installation och automatisering av underhållsprocessen. När skrivaren behöver tillsyn, till exempel behov av en ny toner eller papperspåfyllning, så kommer skrivarservern automatiskt att varsko en utvald administratör via e-post. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director Corporate Communications and Investor Relations, Axis Communications Telefon: + 46 708 90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com