Axis och Honeywell får prestigefyllt säkerhets-uppdrag i Stillahavsområdet

Axis Communications har tecknat avtal med Honeywell om leverans av nätverkskameror och videoservrar till en mycket avancerad och högt profilerad säkerhetsinstallation i Stillahavsområdet. Ordervärdet för Axis är omkring 1,7 miljoner kronor.

Axis partnerskap med Honeywell fortsätter att vara framgångsrikt. Tillsammans har de två företagen redan tidigare levererat säkerhets- och övervakningslösningar till ett flertal kunder runt om i världen. De nätverkskameror och videoservrar som levereras inom detta avtal kommer att utgöra en del av ett säkerhetskoncept som utvecklats av Honeywell för att täcka kundens mycket högt ställda krav på flexibilitet och integration med andra funktioner som inpasseringskontroll och brandlarm. "Vi känner redan Axis väl genom ett antal tidigare installationer och vi vet att de levererar förstklassiga lösningar. Att arbeta med en partner som Axis, med deras breda erfarenheter av nätverksbaserade säkerhetslösningar, gör det möjligt för oss att leverera integrerade lösningar som svarar mot våra kunders högt ställda krav på flexibilitet", säger John Rajchert, General Manager, Advanced Solutions Honeywell Pacific. Honeywell anslöt sig till Axis partnerprogram för applikationsutveckling, Application Development Partner Program, under 2001 och marknadsför idag ett brett utbud av säkerhets- och övervakningslösningar som baseras på Axis nätverksvideoteknologi. För information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director Investor Relations and Corporate Communications, Axis Communications Telefon: + 46 708 90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com Bernadette Scali, Pacific Marketing Manager, Honeywell Pacific Telefon: +612 9353 7807, E-post: bernadette.scali@honeywell.com