Axis och Honeywell levererar säkerhetslösning till fängelse på Nya Zeeland

Axis Communications har tecknat avtal med Honeywell Automation and Control Solutions om leverans av videoservrar till en avancerad säkerhetsinstallation för ett fängelse på Nya Zeeland. Ordervärdet för Axis är omkring 1 miljon kronor.

Tillsammans har de två företagen redan tidigare levererat säkerhets- och övervakningslösningar till ett flertal kunder runt om i världen. Honeywells Digital Video ManagerÔ -system och AXIS 2401 videoservrar som levereras inom ramen för avtalet utgör en del av Honeywells integrerade säkerhetskoncept som utvecklats för kunder med högt ställda krav på flexibilitet och integration med andra säkerhetsfunktioner. "Genom att kombinera vårt integrerade säkerhetskoncept med Axis breda erfarenheter av nätverksbaserade säkerhetslösningar kan vi erbjuda marknaden kraftfulla och flexibla lösningar", säger John Rajchert, General Manager, Advanced Solutions Honeywell Pacific. "Installationen på Nya Zeeland är vår andra tillsammans med Axis i Stillahavsområdet på bara några få månader och vi är glada att vår relation med Axis fortsätter visa sig framgångsrik". Honeywell anslöt sig till Axis partnerprogram för applikationsutveckling, Application Development Partner Program, under 2001 och marknadsför idag ett brett utbud av säkerhets- och övervakningslösningar som baseras på Axis nätverksvideoteknologi. För information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director Investor Relations and Corporate Communications, Axis Communications Telefon: + 46 708 90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com Bernadette Scali, Pacific Marketing Manager, Honeywell Pacific Telefon: +612 9353 7807, E-post: bernadette.scali@honeywell.com