Axis och Honeywell tecknar globalt inköpsavtal

Axis Communications har tecknat ett världsomspännande inköpsavtal med Honeywell Inc. för leveranser av videoprodukter till avancerade övervakningslösningar. Ordervärdet beräknas till cirka 25 MSEK första året.

Honeywell Automation and Control Solutions gör därmed Axis videoprodukter tillgängliga inom hela sin globala produktförsörjningsstruktur. Tillsammans har företagen tidigare levererat säkerhets- och övervakningslösningar till ett flertal internationella kunder, bland annat till ett fängelse i Nya Zeeland. Honeywell anslöt sig till Axis partnerprogram för applikationsutveckling, Application Development Partner Program, under 2001 och marknadsför idag ett brett utbud av säkerhets- och övervakningslösningar som baseras på Axis nätverksvideoteknologi.