Axis tecknar avtal med Toshiba Benelux om försäljning av Bluetooth(TM) skrivarpluggar

Axis Communications har tecknat avtal med Toshiba Benelux om leverans av trådlösa skrivarpluggar, vilka kommer att säljas tillsammans med Toshibas *Bluetooth nätverkskort i Beneluxländerna. Ordervärdet uppskattas till ungefär 110 000 euro det första året.

Axis fortsätter att förstärka sin relation med Toshiba. De två bolagen har redan introducerat ett antal lösningar för effektiva utskrifter. I det nya avtalet har skrivarpluggen AXIS 5810 blivit utvald som den enda lösningen för trådlösa utskrifter baserade på Bluetooth-protokollet. Skrivarpluggen kommer att paketeras tillsammans med Toshibas PCMCIA och SD Bluetooth-kort för bärbara datorer och handdatorer. Skrivarpluggen omvandlar omedelbart standardskrivare och kopiatorer till trådlösa utskriftsenheter. Mobila professionella användare kan på så sätt skriva ut direkt från bärbara datorer och mobiltelefoner som stöder Bluetooth. "Genom att kombinera Axis teknologi för trådlösa utskrifter med kapaciteten på vårt högpresterande nätverksgränssnitt, så kan vi erbjuda marknaden användarvänliga, integrerade lösningar för trådlösa och mobila utskrifter", säger Martin Jansen, produktchef på Computer Systems, Toshiba Information Systems i Benelux. Paket-lösningen finns nu tillgängliga genom Toshibas försäljningskanaler i Nederländerna, Belgien och Luxemburg. För mer information om AXIS 5810, vänligen besök http://www.axis.com/products/axis_5810/index.htm Bild på AXIS 5810 skrivarplugg finns tillgänglig på http://www.axis.com/corporate/press/print_photos.htm *Bluetooth är ett varumärke som ägs av Bluetooth SIG, Inc. och används av Axis Communications på licens. För mer information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director Corporate Communications and Investor Relations, Axis Communications Telefon: + 46 708 90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com Martin Jansen, Product Manager Toshiba Information Systems Benelux Telefon: + 31 10 288 23 63, E-mail: martin.jansen@toshiba.nl, website: www.toshiba.nl