Axis tilldelas prestigefylld utmärkelse av Ingram Micro

Axis Communications har erhållit utmärkelsen "Award of Excellence" av Ingram Micro, inom affärsområdet tillväxtprodukter. Axis har blivit en integrerad del av Ingram Micro Solution Center, som ledande leverantör av nätverksvideolösningar till återförsäljare världen över.

"Ingram Micro är världens största teknologidistributör och har en stor påverkan på teknologiindustrin. Vi är hedrade över erkännandet att ha bidragit starkt till deras framgång i den snabbväxande nätverksvideomarknaden", säger Fredrik Nilsson, General Manager, Axis Communications U.S. "Tack vare stödet från partners som Ingram Micro, fortsätter Axis att växa snabbare än marknaden och utveckla sina produkter för att förbli ledaren på det här tillväxtområdet". Axis leder utvecklingen och tillväxten av nätverksvideomarknaden och är erkänd som marknadsledare på det här området av marknadsundersökningsföretag som Frost & Sullivan, JP Freeman och IMS Research. Nätverkskameramarknaden fortsätter att vinna terräng och förväntas att bli större än den analoga (CCTV) kameramarknaden. "Det är med glädje Ingram Micro utnämner Axis Communications som mottagare av "Award for Excellence" inom området tillväxtprodukter", säger Ingram Micros Paul Bay, vice President, Vendor Business Management, USA. "Genom att bibehålla starka relationer med partners som Axis Communications, så säkerställer Ingram Micro sin position i främsta ledet på marknadsplatsen för den globala teknologin." Axis nätverksvideoprodukter används imånga applikationer, inklusive säkerhet och övervakning på distans. Produkterna erbjuder en kostnadseffektiv och framtidssäker investering samt en större flexibilitet än analoga så kallade closed-circuit television (CCTV) system. Axis nätverksvideoprodukter möjliggör fjärrövervakning, hög bildkvalitet och är lätta att använda.