Inbjudan till Presskonferens

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras i Amerikas Förenta Stater, Kanada, Australien eller Japan eller i annat land där offentliggörande, publicering eller distribution skulle förutsätta ytterligare prospekt, registrerings-, eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Med anledning av den förestående börsnoteringen inbjuder Axis AB härmed till presskonferens. Datum: Måndagen den 5 juni, 2000 Tid: 10.00–11.30 Plats: Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin Grev Turegatan 16, Wenströmrummet Förtäring kommer att serveras. Följande kommer presentera företaget: Peter Ragnarsson, VD, Axis AB Michael Karlsson, grundare och styrelseordförande, Axis AB Mikael Nilsson, affärsutveckling, Mobile Internet Om Axis Communications Axis Communications med moderbolaget Axis AB tillhör de ledande företagen inom direktanslutning av nätverksprodukter och den framväxande marknaden för Internetbaserade, trådlösa tjänster. Företaget ligger i framkant när det gäller utveckling av lösningar för nätverksutrustningar, som gör det möjligt för människor och organisationer att snabbt och enkelt få tillgång till applikationer och tjänster. Axis är ett av världens ledande företag avseende direktanslutna lösningar med egen intelligens, för direkt nätverksanslutning av till exempel skrivare, datalagring och video. Företaget utvecklar nya lösningar på de snabbt växande marknaderna för trådlös och mobil kommunikation. Axis grundades 1984 och har idag fler än 500 anställda över hela världen, inklusive dotterbolaget Netch Technology som ägs till 50 procent, och omsatte cirka 695 miljoner kronor verksamhetsåret 1999/2000. Huvudkontoret ligger i Lund, och totalt finns 28 kontor på olika håll i Nordamerika, Europa och Asien. Information om Axis finns på http://www.axis.com. För ytterligare information, var god kontakta: Annika Odenlind, Cross Information Tel: 08-729 11 42 eller 070-395 92 73, eller e-post: annika.odenlind@crosscom.se