100 Mbit/s till rekordpris!

100 Mbit/s till rekordpris! Bahnhof Internet billigast i Sverige på 100 Mbit/s-anslutningar Från och med i dag chocksänks priserna på fasta anslutningar i hastigheten 100 Mbit/s. Det nya priset, 7 950 kronor per månad, är med god marginal lägst i Sverige. Anslutningen sker med fiber, vilket är den mest driftsäkra uppkopplingsformen. Tjänsten, Fast City Net, är en företagstjänst som går att beställa på alla större orter, från Luleå i norr till Malmö i söder. - Men det är viktigt att poängtera att det inte handlar om någon budgetlösning. I priset ingår aktiv nätövervakning, tillgång till journummer dygnet runt och en driftspolicy som garanterar 100 procents upptid, precis som i alla våra tjänstepaket, säger Andreas Norman, teknisk chef på Bahnhof Internet. Presskontakt: Andreas Norman, teknisk chef, 070-550 57 76, e-post andreas.norman@bahnhof.net. Bahnhof Internet är en svensk internetoperatör med kontor och driftanläggningar i Stockholm, Uppsala, Borlänge och Lund. Företaget grundades 1994 och var då Sveriges första fristående ISP (Internet Service Provider). Bahnhof erbjuder internettjänster till företag och är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location. Bahnhof erbjuder även bredbandsuppkopplingar och webbhotelltjänster. Dotterbolagen Bahnhof Bredband AB och GlobeCom Network AB riktar sig främst till privatkunder på stadsnät och i bostadsfastigheter landet runt men har även företagstjänster. Gruppen är privatägd, har knappt 40 anställda samt säljer internettjänster för över 65 MSEK per år. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT21120/wkr0001.pdf

Om oss

Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till privatpersoner och företag, samt är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location i serverhallar. Vid grundandet 1994 var Bahnhof den första fristående ISP:n (Internet Service Provider) i Sverige. Bahnhofs erkänt kraftfulla stamnät ansluter direkt till de största europeiska internetknutpunkterna i Amsterdam, London och Paris.