Förslag till nyval i styrelsen för Ballingslöv International AB (publ)

Förslag till nyval i styrelsen för Ballingslöv International AB (publ) Vid ordinarie bolagsstämma i Ballingslöv International AB (publ) den 16 april föreslås nyval av två personer i styrelsen: Aina Nilsson Design Director vid Volvo Lastvagnar (Volvo/Renault/Mack) Övriga styrelseuppdrag Styrelseordförande i Swedish Industrial Design Foundation. Styrelseledamot i Volvo Construction Equipment, Volvo Advisory Board on Architecture and Design Martin Svalstedt VD Stena Adactum och tidigare vice VD och finanschef i Capio AB. Ballingslöv International AB (publ) Nomineringskommittén För ytterligare information Styrelseordförande Lars-Åke Helgesson Mobil: 0705-86 10 12 Tel: 08-678 84 08 Ballingslöv International AB är en av de ledande tillverkarna av köksinredningar i Skandinavien och Storbritannien. Produkterna säljs under ett antal starka och på respektive marknader välkända varumärken, bland andra Ballingslöv, JKE Design, DFI, Multiform och Paula Rosa. Ballingslöv har tillverkning i Sverige, Danmark och Storbritannien och har cirka 860 anställda. Ballingslöv AB grundades 1929. Ballingslövs aktie noterades på Stockholmsbörsens O-lista i juni 2002. Koncernens nettoomsättning uppgick 2002 till 1.159,6 Mkr och rörelseresultat före goodwillavskrivningar uppgick till 142,2 Mkr. I februari 2003 tecknades avtal om förvärv av den danska kökssnickeritillverkaren Multiform A/S. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00430/wkr0002.pdf