Bayn Europe AB får bra respons på Health Ingredients Europe

Europas ledande mässa inom naturliga ingredienser, funktionsrelaterade livsmedel och hälsokost pågår just nu i Frankfurt. Mässan har över tio tusen besökare och fler än 500 utställare. Bayn finns på plats med flera personer för att presentera företaget och bygga nätverk.

Konsumentkraven har under de senaste åren utvecklats markant. Kunder söker efter funktionsrelaterade livsmedel för att möta sina näringsmässiga utmaningar. Sockerreducering är ett av de viktigaste kraven för att få fram hälsosammare livsmedel för att sänka risken för övervikt och diabetes. Bayn Europe möter dessa krav med sina produkter som är utvecklade med ingredienser från naturliga källor. De uppfyller också slutkonsumenternas behov av hälsosamma produkter som inte tummar på smakupplevelsen.

"Mässans första dag har varit överväldigande med besökare som kommer framför allt från Europa men även Israel, Kina och Indonesien", säger Patrik Edström, VD på Bayn. "Intresset från livsmedelstillverkare och ingrediensleverantörer är stort och det är roligt att se att så många av våra besökare är väl insatta i ämnet sockerreducering."

Bayns R&D manager Dr. Roger Aidoo, som deltar på mässan, ser mycket positivt på det stora intresset som vida överstigit Bayns förväntningar. "Det här visar verkligen att sockerreduktion är en stark trend, och att vi med våra sockerersättare som fokuserar på själva smakupplevelsen ligger helt rätt i tiden. Bayn har fått en bra respons för sina produkter", säger Dr. Aidoo.