Bayn Europe har mottagit följdorder från världens ledande chokladtillverkare

Efter flera års produktutveckling fick Bayn Europe en första kommersiell order av stevia från en ledande chokladtillverkare enligt pressmeddelande i december 2016. Nu har ett års utvärdering givit en följdorder till ett värde av cirka 300.000 kr med löpande leverans under 2018.

"Stevia är ett naturligt högintensivt sötningsmedel med noll kalorier. Det är en huvudingrediens i kalorireducering. Tillämpning av stevia är en utmaning i och med att det ändrar smak och konsistens i produkten när man ersätter sockret, särskilt vad gäller fettbaserade produkter som choklad", säger Lucy Dahlgren, VD på Bayn Europe AB. "Vi är glada att få en följdorder av den världsledande tillverkaren eftersom det är ett verkligt erkännande för vår produktkvalitet och den konkurrenskraft vi kan tillföra", tillägger Lucy Dahlgren.

Om oss

Bayn är en oberoende utvecklare inom sockerreducering och erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering. Bayn skapar nya produkter, sötade med ingredienser från naturliga källor, med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin. Bayn är listat på Nasdaq Stockholm, First North, under kortnamnet BAYN.Mangold Fondkommission AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-5030 1550, e-mail CA@mangold.se. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.bayneurope.com För mer information, kontakta: Patrik Edström, VD, Bayn Europe AB, e-mail pe@bayn.se