BAYN EUROPE MOTTAR FÖRSTA ORDERN FÖR STORKÖKSSEGMENTET I NORGE

Bayn Europe AB och deras norska distributionspartner Storms AS tecknade ett Letter of Intent i juni förra året om leveranser till bageriindustrin. Nu har den första delordern gjorts för Bayns sockerersättningslösning EUREBA® B-02. Värdet på denna delorder är ca SEK 50 000.

Att ersätta socker i bageriprodukter erbjuder särskilda utmaningar. Socker är en essentiell del av söta bakverk och påverkar inte bara smaken utan även konsistensen och färgen när produkterna gräddas. Bayns EUREBA® B-02 för bageriprodukter erbjuder en lösning på detta.

"Vi har gjort både våra egna baktester och låtit flera bagerier testa Bayns EUREBA® B-02", säger Frode N. Fløisand, Key Account Manager för bagerikunder hos Storms.

"Vi har aktivt arbetat i ca 12 månader för att få igenom denna transaktion. Det har funnits utmaningar i olika processer i själva produktionen, men tack vare tät dialog mellan mig, Frode på Storms och bageriet har vi lyckats lösa dessa", säger Ange Mertner på Bayn Europe AB. " Vi är glada att vårt arbete mot storkök börjar ge resultat och att första försäljningen via Storms kommer just inom bakning, som vi tror kommer bli ett intressant produktområde framöver."

Storms AS har arbetat med produktion av smak och aromer i över hundra år, med en vision att vara den främsta och mest respekterade leverantören till livsmedelsindustrin i Norge. Liksom för Bayn är smak och konsistens oerhört viktiga för Storms AS och deras motto är "God smak sedan 1897".