• Humble Group AB/

Bayn i samarbete med Bioscience Food Solutions (BFS) och presenterar Sugarreduced® concept på världens största mässa för livsmedelsingredienser.

Food Ingredients Europe (FiE) är en internationell mässa som går av stapeln i Frankfurt 28–30 november. Bayn och BFS samarbetar kring sockerreducering med gemensam presentation av Bayns koncept Sugarreduced® och bolagets sockerreducerade produkter inom segmenten glass, choklad, läsk, godis och bakverk.

Under FiE-mässan kommer vi att finnas i hall 11, monter 110A101.

FiE har under åren lockat över 500,000 besökare och intressenter från den internationella livsmedelsindustrin. ”Mässan ger oss ett utmärkt tillfälle att knyta nya kontakter, visa upp våra produkter samt presentera konceptet Sugarreduced®, ”a one stop shop” för socker-reducering. Det är extra glädjande att få göra detta i samarbete med BFS där våra applikationer för sockerreducering i kombination med  deras starka närvaro på den europeiska marknaden blir en perfekt match”, säger Lucy Dahlgren, VD Bayn Europe AB.

”Vi har haft löpande kontakter med Bayn under hösten där vi testat produkter och tagit del av deras expertis inom sockerreducering genom work shops vid deras innovationscenter i Gävle. Vi tror starkt på framtiden för sockerreducering och ser stora möjligheter tillsammans med Bayn. Vi ser fram emot att presentera deras produkter på FiE-mässan. Sockerreducering börjar bli glödhett och Bayns produktportfölj blir ett perfekt komplement till vår egen vilket ger oss stora konkurrensfördelar på denna växande marknad”, säger Sebastian Jakob Managing, Director BFS.

OM BFS

BFS är ett snabbväxande företag med säte i Siegburg, Tyskland. De har utvecklat, importerat, producerat och distribuerat råmaterial och ingredienser till livsmedelsindustrin av högsta kvalitet sedan 2014. BFS är också europeisk distributör för välkända varumärken vilket ger deras  kunder fördelen att ta del av innovativa och noggrant utvalda produkter. Deras lösningar och ingredienser säljs under varumärket BIFOSOL och BIFOLINE. BFS har eget applikations-center och lagerhållning i Europa.

Bayn är en oberoende utvecklare inom sockerreducering och erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering.  Bayn skapar nya, naturligt sötade produkter med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin. Bayn är noterat på Nasdaq Stockholm, First North, under kortnamnet BAYN.

Mangold Fondkommission AB är företagets Certified Adviser. Telefon +46-8-5030 1550.

För mer information, kontakta: Lucy Dahlgren, VD, Bayn Europe AB, e-mail ld@bayn.se