Bayn och Pändy inleder samarbete med Margaux Dietz och Redgert Comms

Foodtech-koncernen Bayn Europe och varumärket Pändy satsar på att öka sin varumärkeskännedom genom att inleda ett omfattande ambassadörskap med Margaux Dietz. Samtidigt initieras även en längre kommunikationsplan genom bolagets nya PR-partner Redgert Comms.

Margaux Dietz är en av Sveriges största influencers, med högt engagemang och förtroende hos en målgrupp i linje med Pändy och Bayns produktportfölj och varumärkesstrategi. Totalt har hon över 300 000 prenumeranter på Youtube och över 400 000 följare på Instagram. Samarbetet är del av en längre kommunikationsplan, där bolaget kommer att arbeta med Redgert Comms för rådgivning, PR-aktiveringar och influencer marketing.

Jag samarbetar bara med företag vars produkter jag står bakom och därför är jag så glad över att börja arbeta tillsammans med Pändy. Vi är en perfekt match då vi båda tror på att man ska kunna snacksa varje dag, vilket Pändys produkter möjliggör', säger Margaux Dietz.

'Pändy och Bayn är en häftigt och snabbväxande foodtech-koncern och vi är hedrade över att vara med på deras resa och inleda samarbetet med dem. Vi ser fram emot att leverera otroligt spännande saker tillsammans under hösten', säger Daniel Redgert, grundare och vd på Redgert Comms.

'De senaste månaderna har vår e-handel ökat kraftigt och vi ser stor potential i att växa vår B2C-försäljning genom Pändy och Tweek. Bayns utvecklingsteam har ett fokus på att implementera vår sockerersättare Eureba i varumärkenas nuvarande och framtida produkter, där vi genom en växande direktkanal kan marknadsföra produkterna effektivt. Samtidigt måste vi öka kännedomen om vi ska ha möjlighet att påverka sockerkonsumtionen på en global nivå och satsningen med Redgert Comms och Margaux Dietz innebär en bra grund för den svenska marknaden', säger Simon Petrén, VD och medgrundare Pändy Foods, vice VD Bayn Europe.

Pändy Foods är ett innovativt livsmedelsbolag inom snacks, godis och dryck med lägre sockerinnehåll, högre proteinhalt och hälsosammare näringsprofil. Sedan lanseringen år 2016 har bolaget etablerat sig på över tjugo marknader i världen och i våras blev Pändy uppköpt av Bayn Europe AB, ett noterat foodtech-bolag på Nasdaq First North. Bayn har en unik och patentansökt processmetod för att tillverka specialanpassade sötade fibrer som ersätter socker utan bieffekter, där de nya ingredienserna marknadsförs under varumärket Eureba.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Simon Petrén, vice VD Bayn Europe AB (publ)

Email: simon.petren@bayneurope.com

Bayn är en food-tech koncern och teknikutvecklare inom sockerreducering som erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering. Från växtbaserade råvaror skapar Bayn nya, sötade produkter med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med kunder inom den globala livsmedelsindustrin. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.bayneurope.com

Bayn är listat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under kortnamnet BAYN.
FNCA Sweden AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-528 00 399, e-mail info@fnca.se.