Bayns sockerersättare i choklad som säljs i svenska butiker

Bayn Europe ABs kund Sure Taste AB har nu choklad till försäljning i svenska butiker och online. Chokladen innehåller Bayns sockerersättare EUREBA®.

EUREBA® C-01 och -02 är särskilt framtagen för choklad. Att ersätta socker i choklad är en särskild utmaning i fråga om smak och munkänsla. Bayn använder ingredienser baserade på naturliga råvaror för att förfina chokladens sötma, munkänsla och konsistens. Det gör att smakupplevelsen blir så nära vanlig choklad som möjligt. Konsumenter vill gärna ha sockerreducerade produkter, men de vill inte kompromissa med smaken.

Många tillverkare som inriktar sig på sockerreducering intresserar sig nu för Bayns sockerersättare. Sure Taste AB valde Bayn för deras långa erfarenhet av sockerreducering.

Introduktionen av Sure Taste skedde på Bak- och Chokladmässan i Älvsjö 10-13 oktober i år och chokladen fick mycket bra feedback. Enligt Sure Taste har intresset för chokladen varit stort, vilket är mycket bra för ett helt okänt märke som här fick konkurrera med kända märken från etablerade producenter.

Sure Taste, som planerar att släppa fler sockerreducerade produkter med EUREBA®, säljer sin choklad i ett antal utvalda ICA-butiker, bland annat ICA Gärdet och ICA Kvantum Nybro. Chokladen säljs även online via Klippkungen.se, klicka för länk här.