Bayn inleder långsiktigt samarbete med content marketing-byrån Kntnt

Bayn Europe AB väljer den strategiska kommunikationsbyrån Kntnt för att ytterligare stärka marknadsföringen av företagets portfölj av sockerreducerade produkter. I uppdraget ingår bland annat att skapa ett online-magasin riktat till flera målgrupper inom livsmedelsproduktion.

I augusti 2019 lanseras Bayns nya online-magasin. Det kommer att innehålla inspirerande artiklar och konkreta tips för livsmedelsföretag som söker kunskap om att producera mer hälsosam mat och sötsaker.

"Vi inleder nu ett långsiktigt samarbete i syfte att öka insikten om EUREBA® hos både svenska och nordiska livsmedelsproducenter", säger Patrik Edström, vd på Bayn Europe.

"Bayn är ett spännande företag med en riktig smart lösning, som låter livsmedelsföretag ersätta socker ett-till-ett med en produkt från naturliga källor och med lågt kaloriinnehåll. Vi är mycket glada att Bayn har givit oss förtroendet att bygga upp deras kommunikation om detta"säger Thomas Barregren, vd på Kntnt.

Bayn och Kntnt ska arbeta med så kallad inbound marketing – ett strategiskt arbete som innebär att fånga intresse hos potentiella köpare, med relevant innehåll, och konvertera dem till kunder.

"Kntnts medarbetare är experter inom content marketing och de är dessutom vassa på teknik. Det känns tryggt och det är ett starkt skäl till att valet föll på dem", säger Patrik Edström.

Samarbetet mellan Bayn Europe AB och Kntnt inleddes den 29 april 2019.

Mangold Fondkommission AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-5030 1550, e-mail CA@mangold.se.