Fortsatt gott samarbete i Baltikum för Bayn Europe

På måndagen mottog Bayn Europe den senaste delordern, till ett värde av cirka 540 KSEK, från sin estniska distributör, Toikako Kaubandus.

Delorden gäller EUREBA®, sockerreduceringslösningen som ersätter socker 1:1, ett samarbete som påbörjades med en genombrottsorder för Bayn tidigare i år (länk till det pressmeddelandet här).

Samarbetet i Baltikum fortsätter och nästa års leveranser kommer att ligga på minst samma nivå, det vill säga drygt 2,1 MSEK.

— Vi är glada över att den fina utvecklingen fortsätter. Vi har inlett ett fördjupat samarbete som under 2020 handlar om att utveckla sötning av fler konsumentprodukter, säger Bayn Europes försäljnings- och marknadschef Mats Källqvist.

_______