Ny CFO i Habia Cable AB

Ny CFO i Habia Cable AB Lars Lundeborg, 38 år, har anställts som Chief Financial Officer (CFO) i Habia Cable AB. Lars Lundeborg kommer närmast från Flextronics Mellansverige, där han varit ekonomichef. Han har tidigare varit verksam som CFO inom Effnet Group och Syncron Supply International. Lars Lundeborg tillträder sin tjänst den 15 augusti 2003. Eventuella frågor besvaras av: Kaj Samlin, VD Habia Cable, tel 08-630 74 40, e-post kaj.samlin@habia.se Bertil Persson, VD och koncernchef, tel 08-506 427 50, e-post bertil.persson@beijer-alma.se Beijer Alma AB (publ), (ticker: BEIAb), är en internationellt verksam industrigrupp med inriktning på komponenttillverkning till kunder inom högteknologiskt inriktade branscher. Koncernen omfattar främst branschledande teknologibolag med god tillväxtpotential och utgörs huvudsakligen av de helägda dotterbolagen: Lesjöfors AB (www.lesjoforsab.com), en fullsortimentsleverantör av standard- och specialproducerade industrifjädrar, tråd och banddetaljer. Bolaget är en dominerande aktör i Norden och ett av de större företagen i Europa i sin bransch. Lesjöfors bedriver tillverkning i Sverige, Danmark och Finland. Omsättningen 2002 var 546,4 Mkr. Antalet anställda var 434. Habia Cable AB (www.habia.se), en av Europas största tillverkare av specialkabel för applikationer inom telekommunikation, transport, kärnkraft och försvar. Forskning och utveckling bedrivs i Sverige medan produktion sker i Sverige, Tyskland och Kina. Omsättningen 2002 var 402,8 Mkr. Antalet anställda var 366. Elimag AB (www.elimag.se) bedriver höghastighetsbearbetning i aluminium till kunder inom telekom, försvar och annan högteknologisk industri. Omsättningen 2002 var 83,7 Mkr. Antalet anställda var 73. AB Stafsjö Bruk (www.stafsjo.com) utvecklar, tillverkar och marknadsför skjutspjällsventiler för processindustrin. Bolaget är internationellt verksamt med egna försäljningskontor i Tyskland och Kina samt ett nätverk av försäljningsagenter i cirka 30 länder. Omsättningen 2002 var 81,9 Mkr. Antalet anställda var 63. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00620/wkr0002.pdf