Ändrat antal aktier och röster i Beijer Electronics Group

Report this content

Det totala antalet aktier i Beijer Electronics Group AB (publ) per den 31 mars 2020 uppgår till 28 852 400, varav 28 601 379 stamaktier och 251 021 C-aktier, motsvarande totalt 28 626 481,1 röster.

Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av en emission av 66 298 C-aktier inom ramen för bolagets incitamentsprogram LTI 2019/2022. Bolaget innehar samtliga C-aktier. Aktierna är avsedda att användas för säkring av åtaganden enligt incitamentsprogrammet.

Vd och koncernchef Per Samuelsson tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40
Vice VD och CFO Joakim Laurén, tel 46 (0)40 35 84 96, mobil 46 (0)703 35 84 96

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Beijer Electronics Group AB skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovannämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 31 mars 2020 kl 13.00.

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,6 miljarder kronor 2019. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se