Beijer Electronics Group har avslutat överlåtelse av egna aktier

Report this content

I enlighet med tidigare lämnad information så avslutar Beijer Electronics Group idag överlåtelser av egna aktier på Nasdaq Stockholm. Överlåtelserna ägde rum under perioden 27 maj till 11 juni 2021.

Överlåtelserna har omfattat 21 815 stamaktier, för att täcka kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2018/2021.

Bolaget innehar fortsatt efter överlåtelserna 8 700 egna stamaktier och 183 614 egna aktier av serie C, avsedda för pågående incitamentsprogram. Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår till 28 951 938 varav 28 768 324 stamaktier och 183 614 C-aktier, motsvarande totalt 28 786 685,40 röster.

Vd och koncernchef Per Samuelsson tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40
CFO Joakim Laurén, tel 46 (0)40 35 84 96, mobil 46 (0)703 35 84 96.

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,4 miljarder kronor 2020.

Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Market under symbolen BELE. www.beijergroup.se