Beijer Electronics levererar till Saab Automobile

Beijer Electronics levererar till Saab Automobile I samband med Saab Automobiles investeringar för högre produktionskapacitet och framtida expansion i Trollhättan, har Beijer Electronics återigen kvalificerat sig som huvudleverantör av all styrutrustning. Ett ramavtal, som ger Beijer Electronics exklusivitet i pågående investeringsplaner, har tecknats. Alltsedan introduktionen av Saab 900 i början på 1990-talet, har Beijer Electronics varit huvudleverantör av styr- och datainsamlingssystem till karossfabriken på Saab Automobiles produktionsanläggning i Trollhättan. Beijer Electronics styrkoncept, Line Control Concept, används numera i samtliga sammansättningslinjer för både Saab 9-3 och Saab 9-5. "Vi är mycket stolta över att än en gång ha blivit utvalda som huvudleverantör av styrsystem till svensk bilindustri. Totalt sett innebär detta avtal med Saab Automobile en försäljning på mer än 10 Mkr under innevarande år. På längre sikt, i samband med utbyggnader och modellbyten, ger avtalet ytterligare betydande intäkter", säger VD Göran Sigfridsson. Malmö 2000-06-28 För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00820/bit0002.pdf

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,4 miljarder kronor 2018. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se