Beijer Electronics utser ny affärsområdeschef

Roger Kroon har utsetts till ny affärsområdeschef för Automation. Automation, som är ett av Beijer Electronics tre affärsområden, marknadsför och säljer ett brett produktprogram inom industriell automation på marknaderna i Norden och Baltikum. Han tillträder sin nya roll omedelbart.

Roger Kroon har lång erfarenhet och kunskap om automationsbranschen med över 13 år på olika befattningar inom Beijer Electronics. Hans senaste roll var som chef för Automations verksamheter i Sverige och Danmark. I sin nya roll kommer han att ha helhetsansvaret för affärsområdets verksamheter i Norden och Baltikum.

Roger Kroon kommer att ingå i Beijer Electronics koncernledning och rapportera till Fredrik Jönsson, VD och koncernchef för Beijer Electronics.

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson,
tel +46 (0)40 35 86 10, mobil +46 (0)705 17 16 26

CFO, Lennart Mauritzson,
tel +46 (0)40 35 86 53, mobil +46 (0)705 52 05 57