Delårsrapport 9 månader 2003

Delårsrapport för Beijer Electronics AB 1 januari - 30 september 2003 * Nettoomsättningen uppgick till 97,8 mkr (103,0) under det tredje kvartalet och 326,6 mkr (312,5) under nio månader. * Rörelseresultatet blev 6,2 mkr (9,4) under det tredje kvartalet och 23,1 mkr (27,0) under nio månader. * Resultatet efter skatt var 4,7 mkr (7,0) under det tredje kvartalet och 17,1 mkr (19,9) under nio månader. * Vinsten per aktie blev 0,75 kr (1,12) under det tredje kvartalet och 2,75 kr (3,20) under nio månader. * Globalt ramavtal har tecknats med Tetra Pak om leveranser av operatörsterminaler. * Omorganisation och åtgärdsprogram har initierats. För mer information kontakta VD Göran Sigfridsson på telefon 040-35 8600 eller 0706-35 86 10 alternativt ekonomichef Göran Sandell på telefon 040-35 86 00. Denna rapport har ej varit föremål för granskning av bolagets revisorer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00350/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00350/wkr0002.pdf Hela rapporten

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,6 miljarder kronor 2019. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se