Mikael Karlsson ny ägare i Beijer Electronics AB

Mikael Karlsson ny ägare i Beijer Electronics AB Jan Hain, huvudägare i Beijer Electronics lämnade följande pressrelease fredagen den 27 oktober: För att öka likviditeten i Beijer Electronics AB har Jan Hain i samråd med E. Öhman J:or Fondkommission AB minskat sitt ägande med 368 661 aktier, vilket motsvarar 5,9% av aktierna i bolaget. Dessa aktier har placerats på ett flertal institutioner och privatpersoner. Efter genomförd transaktion är Jan Hain privat och genom bolag fortfarande största ägare i Beijer Electronics AB med 1 150 000 aktier, vilket motsvarar 18,5 % av kapitalet/rösterna. I samband med Jan Hains försäljning av aktier har följande personer i Beijer Electronics ökat sina innehav: - Mikael Karlsson, styrelseledamot, förvärvade 40 000 aktier och han har nu 40 000 aktier och 10 000 optioner. Mikael Karlsson, styrelseordförande i Axis Communications AB, tillträdde som styrelseledamot i samband med Beijer Electronics notering på O-listan i juni 2000. - Göran Sigfridsson, VD, med familj utökade sitt innehav med 1 000 aktier och har nu totalt 3 656 aktier och 40 000 optioner. Malmö 2000-10-30 För mer information kontakta VD och koncernchef Göran Sigfridsson på tel 040-35 86 00 eller mobiltel 0706-35 86 10. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT01070/bit0002.pdf

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,4 miljarder kronor 2018. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se