Organisationsförändringar i Beijer Electronics koncernledning

Sven Knutsson har utsetts till VP Operations för Beijer Electronics. Sven kommer närmast från Schneider Electric där han har haft ett flertal befattningar inom Operations. Sedan 2011 innehar han tjänsten som VP EMEA Security Business. Sven Knutsson tillträder sin tjänst hos Beijer Electronics i mars.

Henrik Dalby har utsetts till VP Sales EMEA med ansvar för all försäljning av industriautomation inom EMEA. Henrik har mer än 20 års erfarenhet inom industriautomation och innehar idag tjänsten som VP Sales Northern Europe hos CG Drives & Automation. Henrik Dalby tillträder tjänsten under sommaren.

Carl-Johan Boudrie Zetterberg, VP Business Development, har bestämt sig för att lämna koncernen för att tillträda en liknande tjänst hos G&L Beijer AB.

Joakim Nideborn har utsetts till VP Business Development för Beijer Electronics-koncernen och tillträder sin tjänst i början av maj. Joakim kommer närmast från Axholmen Consulting och har tidigare varit verksam inom Celerant Consulting.

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson,
tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)705 17 16 26

Personaldirektör, Tim Webster,
tel 46 (0)40 35 84 76, mobil 46 (0)703 80 35 66