Valberedning utsedd i Beijer Electronics Group AB

I enlighet med tidigare årsstämmobeslut har styrelseordföranden efter samråd med bolagets fyra största aktieägare sammankallat en valberedning.

Valberedningen kommer att arbeta fram förslag till årsstämman 2022 avseende stämmoordförande, styrelseledamöter, styrelseordförande samt revisor. Valberedningen ska även ta fram förslag avseende arvode till styrelseledamöter och revisorer samt ersättning för utskottsarbete.

Valberedningen som utsetts inför årsstämman 2022 i Beijer Electronics Group AB består av följande personer:

Anders Wassberg, Stena Adactum, ordförande och sammankallande i valberedningen
Ulf Hedlundh, Svolder AB
Bengt Belfrage, Nordea Fonder
Lovisa Runge, Fjärde AP-fonden
Bo Elisson, styrelsens ordförande, adjungerad

Sammantaget representerar valberedningen drygt 66 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget, baserat på ägarbilden den 31 augusti 2021.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman som äger rum den 10 maj 2022 samt på bolagets hemsida.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan vända sig till valberedningens ordförande Anders Wassberg via post till Beijer Electronics Group AB, Att: Valberedningen, Box 426, 201 24 Malmö eller via e-post till valberedningen@beijergroup.com. Vänligen notera att sista datum för att skicka in förslag är 31 december 2021.

För mer information vänligen kontakta:

Bo Elisson, styrelseordförande Beijer Electronics Group, telefon 076-760 60 95.

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,4 miljarder kronor 2020.

Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Market under symbolen BELE. www.beijergroup.se